Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz
Martin

Martin Sokol

Byla jednou koťata

Byla jednou koťataVydalo nakladatelství Albatros v Praze roku 2016.
Počet stran: 54
Autor: Ljuba Štíplová
Ilustrátor: Josef Váňa
Druh literatury: pohádkové příběhy
Jak prodali krk a uši: Teta Micka řekla Pacičce, Canfourkovi a Macourkovi, ať se jdou umýt, ale všem třem se nechtělo, protože neměli rádi studenou vodu. Proto si udělali plakát a cedulky a šli prodávat krk a uši. Nikdo si nic nekupoval, nakonec přišel jejich strýc Mour, koupil si krk a uši a dohromady zaplatil devět korun. Kousek stál jednu korunku. Strýc se ale lekl, protože krk a uši nesmí být na veřejnosti nemyté. Vytáhl rejžák a chtěl všechny krčky a ouška vydrhnout, ale všichni tři se lekli a upalovali se umýt. Najednou jim vůbec nevadilo, že je voda studená! Pokaždé, když si vzpomněli na strejdův rejžák, tak se od té doby myli rádi.
Charakteristika postav: Macourek je vychytralý. Pacička je milá a pečlivá. Canfourek je neposlušný. Teta Micka je hodná a starostlivá. Strýc Mour je chytrý a srandovní.
Kniha se mi líbila, protože byla poučná a plná dobrodružství.
Knihu bych doporučil Káje, protože má ráda kočky.
Kniha je určena pro čtenáře od sedmi let.
Knihu jsem četl tři dny.
Názvy kapitol: Jak začarovali zub, Jak prodali krk a uši, Jak počmárali domeček, Jak šli na kočičí koření, Jak je přešla legrace, Jak se jim Šulístek okoukal

Klub tygrů - Oživlá mumie

Klub tygrů - Oživlá mumieVydalo nakladatelství Albatros Media v Praze roku 2019.
Počet stran: 124
Autor: Thomas C. Brezina
Ilustrátor: Naomi Fearnová
Druh literatury: dobrodružný příběh
Biggi, Luk a Patrik odjeli za Lukovým strýčkem Augustem do egyptské pouště, aby ho navštívili. Strýček prováděl s ostatními kolegy archeologický výzkum uvnitř pyramidy. Když přijeli na místo, všichni se divně potáceli a padali jako loutky. Klub Tygrů se rozhodl přijít na to, co se uvnitř pyramidy stalo. Při průzkumu našli sarkofág, ze kterého se na ně vrhla mumie. Mumie měla divný tvar hlavy, oči jí svítily žlutě. Zjistili, že uvnitř rakve se nachází nahrávací zařízení a černý předmět, který vytvářel kouř. V tu chvíli za sebou uslyšeli kroky, udělalo se jim černo před očima a svalili se na zem. Unesli je strážci s jestřábími a psími maskami. Jejich faraon Amamon strážcům rozkázal hodit Luka krokodýlům, všem se ale podařilo utéct. Vrátili se zpět do pyramidy, kde spatřili malé stopy a zjistili, že chce někdo ukrást všechny poklady. V tu chvíli je napadla profesorova kolegyně Amanda Nosatka Šustrová (Nosatka je přezdívka). Uvědomili policii a zjistili, že je Amanda dlouho hledaným zločincem, protože postupně odcizila poklady nevyčíslitelné hodnoty. Tím pádem byla oživlá mumie Nosatka a vše bylo uměle naplánováno. Strýček byl na tygry pyšný, že přišli záhadě na kloub, ale hlavně byl rád, že se jim nic zlého nestalo.
Charakteristika postav: Patrik je silný a má rád sport. Lukáš je kreativní a je dobrý v počítačích. Biggi je chytrá a rychlá.
Kniha se mi líbila, protože mám rád dobrodružství a záhady.
Knihu bych doporučil Adamovi, protože je napínavá a plná tajemství.
Kniha je určena pro děti od devíti let.
Knihu jsem četl čtyři dny.
Názvy kapitol: Něco tu nehraje, Co se přihodilo v pyramidě?, Mumie se probouzí, Varování, Jaký mělo to strašení smysl?, Další odhalení, Únos!, Amamon žije!, Luk v nebezpečí, Záhadný papír, Dolů!, Ještě větší záhada, Záhadné poselství, Jen se nevzdávat!, Kamenný klíč, Tajemná pohřební komora, Podzemní palác, Sledují nás!, Nepřítel zaútočil, Která z lodí je ta správná?, Smůla.

Martin v tajemném lese

Martin v tajemném leseVydalo nakladatelství Advent-Orion ve Vrútkách roku 2015.
Autor: Michal a Daniela Fischerovi
Ilustrátor: Martina Blaščáková a Martin Kudla
Počet stran: 75
Druh literatury: příběh
Kniha vypráví o třech kamarádech, Katce, Martinovi, Tomášovi, kteří spolu prožívali dobrodružství v lese a na farmě. Když hráli badminton, vítr jim odfoukl míček, který zůstal viset na stromě, odkud ho vzal datel a letěl s míčkem do lesa. Tam na ně čekala moudrá sova s datlem a prosili děti, jestli by pomohly obnovit les. Děti souhlasily a datel se sovou je zavedli k myslivci Hugovi. Hugo je provedl jejich lesem a naučil je sázet stromky. Učili se jména stromů, jejich nemoci a také, že se nesmí na vánoce krást stromky, protože by v lese nezbyl ani jeden smrk. Potom děti navštívily farmáře Pepu a pak u něj spaly. Naučily se, co je to lovecký posed, jak se pasou ovečky a také, jak ošetřit zraněnou srnku. Sbíraly a poznávaly jedlé i nejedlé houby a za odměnu je čekala smaženice. Prázdniny si užívaly u strýčka Pepy a Katka se naučila kopat do míče a chytat v brance a taky se všichni naučily něco o léčivých bylinách. Katka si udělala herbář. Také se naučily třídit odpad a hrály si v plastové, papírové, dřevěné, kovové a skleněné herně. Dozvěděly se, že tříděním odpadu pomáhají naší zemi.
Charakteristika postav: Katka je šikovná a pečlivá. Martin je rychlý a hyperaktivní. Tomáš je chytrý a srandovní. Strýček Pepa je hodný a hravý. Myslivec Hugo je ochránce přírody a je starostlivý.
Knihu bych doporučil Adamovi, protože má rád příběhy.
Kniha se mi líbila, vybral jsem si ji, protože se mi líbil obal.
Kniha je určena pro čtenáře od sedmi let.
Knihu jsem četl pět dnů.
Názvy kapitol: Martin v tajemném lese, Ztracená ovečka, Léčivá louka, V městečku Třídílkov.

Krysáci

KrysáciVydalo nakladatelství Česká televize Praha v Edici ČT v roce 2010.
Počet stran: 85
Autor: Jiří Žáček
Ilustrátor: Ivan Mraček
Druh literatury: pohádkový příběh
Příběh vypráví o dvou krysácích Hubertovi, Hodanovi a sádrovém trpaslíkovi Ludvíkovi, kteří žijí na smetišti na Moravě uprostřed Valašského království v zásuvkách šicího stroje. Jednoho dne se šli všichni tři podívat, co jim přivezlo auto za poklady na smetiště. Uviděli mikrovlnnou troubu a z ní vylezl laboratorní potkan Eda, který si všiml sádrového trpaslíka Ludvíka. Vzal ho do ruky a myslel si, že je to váza, a tak si ho strčil do batohu. Hodan s Hubertem běželi hned za Edou a chtěli Ludvíka vrátit, protože to byl jejich kamarád. Eda si potom uvědomil, že to je sádrový trpaslík a vrátil ho Hubertovi a Hodanovi zpět. Vzniklo mezi nimi přátelství a ze třech kamarádů byli najednou čtyři. Zažívali spoustu dobrodružství, legrace, ale i nástrah a nikdy se spolu nenudili. Ale jednoho dne se musel laboratorní potkan Eda vrátit do Prahy, a tak se rozloučil s kamarády a sliboval, že je znovu navštíví. Hodan a Ludvíček byli smutní, ale Hubert jim připomněl, že se přece ještě Eda vrátí. Hubert s Hodanem v hloubi duše cítili, že přátelství trvá i na dálku a nikdy nekončí.
Charakteristika postav: Hubert je hubený a chytrý. Hodan je tlustý, ale sympatický. Ludvík je nejmoudřejší. Potkan Eda je dobrodruh a nemá rád klid a nudu.
Kniha se mi líbila, protože je srandovní a bavila mě.
Knihu bych doporučil Pavlovi, protože by se u ní mohl pobavit.
Kniha je určena pro čtenáře od osmi let.
Knihu jsem četl dva dny.
Názvy kapitol: Ludvík a Eda aneb Jak se dali dohromady, Telefon aneb Eda se vyzná, Slimák Ferdinand aneb Ludvíčkovi narozeniny, Lochneska aneb Ať žije dobrodružství, Pavouk Pech aneb Omeleta se šampiony, Starosta aneb Jak se žije ve městě, Moucha Helena aneb Čí je Ludvíček?, Dovolená aneb K čemu jsou dobré vzpomínky, Krtek Hanuš aneb Jak je snadné spravit budíka, Maják aneb Pasování na Valacha, Kocour Bruno aneb Kdopak by se koček bál?, Úklid aneb Zdivočelá bestie, Praha aneb Všechno má svůj konec.

Martin na farmě

Martin na farměVydalo nakladatelství Advent-Orion Praha roku 2016.
Počet stran: 87
Autor: Michal a Daniela Fischerovi
Ilustrátor: Martina Blaščáková a Martin Kudla
Druh literatury: dobrodružný příběh
Příběh vypráví o třech kamarádech, Tomášovi, Martinovi a Katce, které pozval Tomášův strýček Pepa na prázdniny k sobě na farmu. Když přijeli na farmu, strýček je seznámil se všemi zvířaty na farmě. Dozvěděli se od strýčka, jak správně se o ně starat, co všechno jedí a co naopak dostaneme od zvířátek. Druhý den ráno strýček zapískal na píšťalku a děti vyskočily z postele, aby se postaraly společně se strýčkem o zvířátka, kromě Martina, kterému se chtělo spát. Po práci je čekala snídaně a potom jeli i s pejskem Rexem na malý výlet, aby jim ukázal strýček svoje pole. Děti si pak nasbíraly jahody a večer je čekal jahodový koktejl. Za to, že byly děti hodné a pracovité jim strýček prozradil, že pro ně má na druhý den překvapení. Když druhý den všichni vstaly, začaly hledat poklad v ovocném sadě. To bylo to strýčkovo překvapení. Při hledání pokladu poznaly spoustu ovocných stromů. To, co našly v truhle, je moc potěšilo. Kluci dostali barevný dřevěný traktor a Katka dostala vyřezávanou kolébku pro panenky a nakonec všichni tři našli lístky na koupaliště. Ponaučením pro všechny bylo to, že bez práce nejsou koláče a to, že pomáhat se vyplatí.
Charakteristika postav: Martin je chytrý, má rád zvířata. Katka je hodná a pracovitá. Tomáš je nejlepší kamarád Martina a je spravedlivý. Strýček Pepa je starostlivý, milý.
Kniha se mi líbila, protože je poučná a bavila mě.
Knihu bych doporučil Káje, protože má ráda zvířata.
Kniha je určena pro čtenáře od osmi let.
Knihu jsem četl tři dny.
Názvy kapitol: Na farmě u strýčka Pepy, Kde roste zlato, Ovocný sad a hledání pokladu.

DeTeKTiVové

DeTeKTiVovéVydalo nakladatelství Grada Publishing, a.s. 2012.
Počet stran: 56
Autor: Mgr. Zuzana Pospíšilová
Ilustrátor: Markéta Vydrová
Druh literatury: detektivní příběh
Příběh vypráví o pětici malých detektivech, Danovi, Tadeášovi, Kubovi, Tomášovi a Vaškovi. Rodiče Kuby a Tomáše se stěhují do nového domu, i když klukům se moc nechce. Mezitím, co stěhováci a rodiče mají hodně práce, Tomáš s Kubou se šli podívat na hřiště, kde se seznámili s Danem, Tadeášem a Vaškem. Když šel Kuba s Tomášem do nové školy, vytvořili společně s ostatními kluky partu detektivů. Kuba s Tomášem se rozhodli, že vezmou v sobotu Dana, Tadeáše a Vaška k muzeu a naučí je, jak se dělají odlitky stop. Ve chvíli, když už stopa zasychala, z muzea vyběhl rychlými kroky muž a měl něco podezřele hranatého pod kabátem. Klukům to připomínalo obraz. Rozhodli se, že budou pátrat na vlastní pěst a muže začali sledovat. Muž předal obraz chlapíkovi ve slunečních brýlích s černým BMW. Kluci šli vše oznámit na policii, kde byli pochváleni. Kubu a Tomáše odcizený obraz trápil a tak poprosili i tatínka o pomoc, ten napsal dopis do všech muzeí a galerií, zda mají tento obraz. Ozval se ředitel galerie, že o obraz má zájem místní sběratel pan Jouza. Policie společně s kluky navštívili pana Jouzu a domluvili se, že se schovají a vyčkají na pachatele u něho v domě. Když pachatel dorazil, překvapeného muže policie zatkla a skončil za mřížemi. Z kluků se rázem stali jen na oko detektivové, protože dostali policejní vyznamenání a dokonce se o nich psalo v místních novinách.
Charakteristika postav: Dan je nejstarší a chtěl by být policistou. Tadeáš se umí orientovat v mapách a chtěl by být také policistou. Kuba je v partě nejmladší, umí se prát, protože chodí na judo. Tomáš je starší bratr Kuby a je rozumný a rozvážný, chtěl by být počítačový expert. Vašek je rošťák, má rád vtipy a chtěl by být také detektivem.
Kniha se mi líbila, protože je dobrodružná a napínavá.
Knihu bych doporučil Lukášovi, protože by se mu mohla líbit.
Kniha je určena pro čtenáře od osmi let.
Knihu jsem četl dva dny.
Názvy kapitol: Než to začne, Stěhování, Seznámení, DeTeKTiVové, První lekce, Pátrání zahájeno, Velké sledování, Záchrana, Stále žádné stopy, Příprava na odpoledne, Výslech, Ve slepé uličce, Návštěva muzea, Nápad, Pátrání pokračuje, Na stopě, Dopadení, Pár detektivních otázek, Detektiv Dan, Detektiv Tadeáš, Detektiv Kuba, Detektiv Tom, Detektiv Vašek.

Dusty - Velký hrdina

Dusty - Velký hrdinaVydalo nakladatelství CPress v Brně roku 2021 ve společnosti Albatros Media a. s.
Počet stran: 149
Autor: Jan Andersen
Ilustrátor: neznámý
Druh literatury: dobrodružný příběh
Kniha vypráví o přátelsví Pavla a jeho psa Dustyho. Jednoho dne se ztratil kamarádky Alex pes jménem Bella, která byla březí a zřejmě utekla. Pavel se s tatínkem rozhodli, že ji půjdou hledat. Mezitím se Dusty vytratil a běžel zpátky do lesa. Bellu našel ustrašenou v lese, kde na ní útočila liška. Vtom někdo vystřelil a liška utekla. Dusty běžel zpátky domů, aby naznačil svému páníčkovi Pavlovi, že už Bellu našel. Když přiběhl Pavel s tatínkem na místo, Bella už tam nebyla. Objevili však stopu, která je zavedla k domu, ze kterého vyšel starý pán s puškou. Tatínek vše vysvětlil a psa, kterého pán našel, jim vrátil. Štěňátka se ale nenašla. Oba pak společně Bellu odvezli na veterinu. Šarlotka měla jet na výlet a od paní vychovatelky onemocněla kolegyně a tak se místo ní nabídl Pavel. Společně s vychovatelkou Bárou odjeli na výlet s dětmi a vydali se na výpravu přes most. Cestou je zastihla bouřka a mlha. Dusty byl ale chytrý pes a věděl, kudy se vrátit, ale už tam nebyl most. Zničila ho parta kluků, která měla s Pavlem nevyřízené účty. Mezi ně patřil i vůdce party Tom. Tom si ale uvědomil, že v tom děti nemůže nechat a tak se vrátil, aby vše napravil, ale zapadl do bažiny. Pavel s Bárou slyšeli z dálky volání o pomoc a našli Toma v bažině. Snažili se ho vyprostit pomocí klacku, ale klacek uplaval. Dusty skočil do vody okolo bažiny a klacek dostrkal k Tomovi a tím ho zachránil. Poté je našel i pan Vilém a pomohl dětem se dostat zpátky domů. Vyšlo také najevo, že Tom je syn pana Viléma a chtěl si štěňátko Belly nechat, aby měl svého parťáka a tak ho ukryl v domě. Narodilo se totiž jen jedno. Pavel mu ale odpustil, protože se o štěňátko vzorně staral a vše nakonec dobře dopadlo.
Charakteristika postav: Dusty je chytrý pes. Pavel je správný a hodný kluk. Šarlotka je sestra Pavla, je mladší a je zvídavá. Alex je Pavlova kamarádka a znají se z nemocnice. Děda Vilém je mrzutý, ale spravedlivý. Tatínek je pracovitý a snaživý. Maminka je starostlivá a moudrá. Vychovatelka Bára je kamarádská a milá.
Kniha se mi líbila, protože je poučná a dobrodružná.
Knihu bych doporučil Adamovi, protože má rád záhady.
Kniha je určena pro čtenáře od devíti let.
Knihu jsem četl šest dnů.
Kapitoly jsou očíslovány.

Kouzelná třída - Čtvrtý rok

Kouzelná třída - Čtvrtý rokVydalo nakladatelství Grada Publishing, a.s. pod značkou Bambook, Praha roku 2017.
Počet stran: 72
Autor: Zuzana Pospíšilová
Ilustrátor: Drahomír Trsťan
Druh literatury: pohádkový příběh
Kniha vypráví o třídě žáků, které učila kouzelná víla Jasmína. Žáci s ní mohli být ve spojení jen díky kouzelnému provázku. Jasmína učila děti jen v první a ve druhé třídě, protože nemohla být ve světě lidí dlouho. Místo ní nastoupil pan učitel, který dostal od víly Jasmíny kouzelné dárky, polštářek, díky němu děti odpovídaly správně, křídu při které děti psaly správné odpovědi a pan učitel byl rád, že nemusí dávat špatné známky. Po prázdninách děti nastoupily do čtvrté třídy a když chtěl pan učitel s dětmi navštívit vílu Jasmínu, zjistil, že se ztratil kouzelný polštářek i provázek. Vypátral, že polštářek vyprala paní uklízečka a pověsila ho na kouzelný provázek, které si zpět přičarovala víla Jasmína. Děti se rozhodly napsat víle Jasmíně dopis, že by ji rádi viděly, ale ztratil se provázek a tak se k ní do vílí říše nemohou dostat. Druhý den ráno přišel pan učitel do školy, našel na svém stole klubíčko s provázkem a když se ho chytil, ocitl se v říši víl. Víla věděla, že se nemůže vrátit zpátky k dětem, a proto musely děti navštívit ji. Pana učitele obdarovala kouzelným košíkem, tyrkysově zeleným kamenem a květinou. Cokoliv se uloží do košíku, všechny chyby zmizí, kdokoliv si přivoní ke kytce, přestane zlobit a při sevření kamene v dětské pěsti, bude každý znát správnou odpověď. Když děti navštívily Jasmínu, dostaly od ní ještě každý skleněnou křišťálovou kuličku, díky které byly s vílou kdykoliv ve spojení a nikdy se jim nic zlého nemohlo stát.
Charakteristika postav: Oskar, Petřička, Adélka, Maruška a Sára jsou správné a šikovné děti. Víla Jasmína je kouzelná a hodná. Pan učitel je starostlivý a správný.
Kniha se mi líbila, protože byla zábavná a hezky se četla.
Knihu bych doporučil Káje, mohla by ji bavit.
Kniha je určena pro čtenáře od osmi let.
Knihu jsem četl tři dny.
Názvy kapitol: Předmluva, Seznámení s kouzelnou třídou, Po prázdninách, Záhada ztraceného provázku, Plán, Prostě zmizel, Nebyla to myš?, Paní uklízečka, Snad se tolik nestalo?, Co teď?, Že nás to nenapadlo dřív!, Řádění Stojky a Horáka, Dopis, Neviditelný magnet, Dárky pro pana učitele, Určitě tam byl!, Myslíte, že můžeme?, Kterým směrem?, Setkání s Jasmínou, Rozloučení.